هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال

ارتباط هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ

طی سال‌های گذشته، بازاریابان در استفاده از هوش مصنوعی در استراتژی‌های بازاریابی خود مردد بودند. اما اکنون، بسیاری از برندهای موفق مانند آمازون و Spotify، این فناوری پیشرفته را پذیرفته و می‌توان گفت استفاده از هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ میان بسیاری از بازاریابان و کسب‌وکارها رواج یافته است. به عنوان مثال، آمازون بر اساس جستجوها، خریدها و بازدیدهای قبلی مخاطبان و مشتریان، از هوش مصنوعی برای نشان دادن محصولات مرتبط به خریداران استفاده می‌کند. این امر می‌تواند با ایجاد یک تجربه شخصی‌سازی شده، احتمال خرید اولیه را افزایش داده و در ادامه خریداران را به مشتریان دائمی تبدیل کند

درواقع امروزه هوش مصنوعی به عنوان بخشی از بازاریابی دیجیتال، طیف وسیعی از مزایا و فرصت‌های واقعی را در اختیار بازاریابان قرار می‌دهد. هوش مصنوعی مواردی مانند؛ پیش‌بینی با استفاده از تجزیه و تحلیل داده‌ها، تجربیات بهتر برای مشتریان و بازاریابی هدفمند را امکان‌پذیر می‌کند که بدون شک افزایش بازگشت سرمایه را برای کسب‌وکارها در بر خواهد داشت.

علاوه بر موارد ذکر شده باید یادآور شویم که تبلیغات یکی از روش‌های ایده‌آل برای ایجاد ارزش برندها است. بنابراین دیجیتال مارکتینگ با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند با توجه به علاقمندی مخاطبان، پوسترهایی از برند ایجاد کرده که این موضوع منجر به مشاهده تبلیغات بر اساس انتخاب و علاقه مخاطبان خواهد شد. درواقع ارتباط هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ، نه تنها کارها را برای برندها آسان‌تر می‌کند بلکه به حل مسائل مشتریان نیز می‌انجامد.

۹ کاربرد هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

وقتی مارکترها از هوش مصنوعی برای جمع‌آوری داده دربارهٔ مخاطب و محصول خود و تولید محتوای بهتر استفاده می‌کنند، قدم در حوزهٔ بازاریابی هوش مصنوعی یا AI marketing گذاشته‌اند.

کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی آن‌قدر گسترده است که می‌توانیم بدون تردید آن را بی‌انتها فرض کنیم. در ادامه به چند مورد اشاره می‌کنیم (منابع: HubSpot، SproutSocial).

رفع مسئولیت: نمونه ابزارهای معرفی‌شده برای آشنایی بیشتر با ابزارهای موجود است و به‌معنای تایید آن‌ها نیست؛ لطفاً قبل از خرید هر محصول، دربارهٔ آن به‌خوبی تحقیق کنید.

۱. بخش‌بندی مخاطبان

با هوش مصنوعی می‌توانید مخاطبان خود را به‌صورت دقیق و موثر بخش‌بندی کنید. بخش‌بندی مخاطبان با هوش مصنوعی خیال شما را از ۴ چالش این کار راحت می‌کند:

  • کیفیت داده‌ها

اگر داده‌هایی که مبنای بخش‌بندی هستند، باکیفیت نباشند، نتیجهٔ کار اثربخش نخواهد بود.

ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند داده‌های تکراری، منسوخ (تاریخ‌گذشته)، مبهم (به‌علت املا، دسته‌بندی / برچسب‌گذاری غلط یا نام‌گذاری اشتباه ستون‌ها) و پنهان (داده‌هایی که دپارتمان‌های دیگر به اشتراک نگذاشته‌اند) را تشخیص دهند و منبع داده‌های شما را الک و کامل کنند.

  • حجم داده‌ها

برای شناخت درست مخاطبان باید اطلاعات زیادی از منابع مختلف جمع‌آوری کنید. با ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانید حجم بزرگی از داده را خیلی ساده پردازش کنید. به‌علاوه، هوش مصنوعی فرصت‌های جدیدی هم فراهم می‌کند؛ مثلاً بخش‌بندی‌هایی را که قبلاً سراغ آن‌ها نرفته‌اید، شناسایی می‌کند.

  • وسعت هر بخش

بخش‌بندی‌های خیلی کوچک یا خیلی بزرگ باعث می‌شود داده‌ها را اشتباه تفسیر کنیم و هدف‌گیری ضعیفی در کمپین‌ها داشته باشیم؛ ولی هوش مصنوعی کمک می‌کند هر بخش به‌طور دقیق انتخاب شود.

  • هدررفت زمان

بخش‌بندی مخاطبان فرایند وقت‌گیری است. ابزارهای هوش مصنوعی این فرایند را خودکار می‌کند و تقریباً فوراً نتایج را در اختیار شما می‌گذارد.

Peak.ai ابزاری برای بخش‌بندی مخاطبان است که اطلاعات را از تمام منابع ممکن جمع‌آوری می‌کند تا واقعی‌ترین و مؤثرترین بخش‌بندی را انجام دهد (منبع: influencermarketinghub).

+ نوشته شده در جمعه نهم خرداد ۱۴۰۴ ساعت 12:41 توسط سایر | نظر بدهيد

ارزیابی سایت سئو

آنالیز سئو سایت با جت سئو

بررسی سئو سایت یکی از مهم ترین بخش‌های آنالیز سایت است که به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌های حرفه‌ای و جذابی را برای سایت خودتان طراحی کنید.

جت سئو با تست و تحلیل سئو سایت شما می‌تواند مشکلات موجود را شناسایی کند و راهکارهای فوق‌العاده‌‌ای را در بخش‌های زیر برای بهینه‌سازی سایت به شما پیشنهاد دهد.

  • بررسی سایت از نظر فنی و محتوایی
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • ارائه ساختار محتوا
  • رهگیری رتبه کلمات کلیدی
  • مشاهده خطاهای فنی سایت
  • تجزیه و تحلیل رقبا

با کمک گرفتن از ابزار آنلاین آنالیز سایت جت سئو، می‌توانید هوشمندانه سئو کنید و بالاتر از رقبا دیده شوید